Power!

Perbezaan di antara berniaga dari rumah dan bekerja dari rumah

i. Perniagaan di rumah – Sebarang jenis program yang anda sertai dan memerlukan anda membuat promosi atau mencari pelangan atau downline adalah sejenis perniagaan di rumah. Pendapatan anda di jana hasil daripada pembelian atau penyertaan pelangan atau downline baru.

ii. Pekerjaan di rumah – Anda di bayar untuk bekerja menyiapkan tugasan atau kerja yang di beri oleh majikan. Sama ada majikan itu mendapat untung atau tidak dalam perniagaan mereka itu bukan masalah anda. Gaji di bayar oleh mereka kepada anda untuk menyiapkan tugasan atau kerja tertentu.


Daripada dua pernyataan di atas, dapat lah di simpulkan bahawa jobdirumah bukanlah satu peluang menjana pendapatan dari rumah melalui berniaga secara atas talian atau online seperti kebanyakan program-program yang ditawarkan oleh kebanyakkan laman web di luar sana. Dari segi istilah mudah, berniaga dari rumah bermaksud kita menjana pendapatan melalui keuntungan setiap jualan. Apabila ada jualan, maka kita akan menerima keuntungan.

jobdirumah pula menyediakan peluang untuk kita menjana pendapatan dari rumah dengan menyiapkan tugasan-tugasan yang dikehendaki oleh pelanggan kita. Ini bermaksud, kita melakukan pekerjaan untuk menjana pendapatan. Ini bermaksud, kita tidak akan menghadapi risiko rugi kerana kita akan menerima bayaran setelah menyiapkan tugasan yang diberikan. 

Kadar bayaran bagi setiap tugasan yang diselesaikan dengan sempurna dan mengikut spec yang diingini oleh pelanggan biasanya adalah RM25 dan ke atas. Pihak syarikat, melalui prosedur tertentu akan terlebih dahulu menapis pelanggan bagi memastikan tiada unsur penipuan. Selepas itu, syarikat akan mengirimkan tugasan ke alamat emel anda. Antara tugasan yang biasa di lakukan ialah membuat komen di facebook, menghantar emel, menulis artikel dan banyak lagi. Semakin sukar sesuatu tugasan, semakin tinggi lah nilai bayaran.

Dalam kedudukan saya sekarang, saya bersyukur kerana bertemu dengan program ini. Walaupun tidak menjadikan saya, namun sekurang-kurangnya ada duit masyuk ke akaun saya dimasa saya tengah pokai. Boleh la untuk menikmati teh tarik dan roti canai dan isi minyak kereta. Jadi apa tunggu lagi.... 



Close